Wednesday, April 4, 2007

Whoooooooot!

What a game LHC! They just won the first game of the finals, played best of 7 games. LHC won this game with 5-1 and took over more and more as the game progressed.

I listened to the first period on webbradio and then read Daniel's comment on this site about that I could watch in on Kanal5.se. And it worked! Thanks a lot Daniel. Du har förtjänat en bamsekram!

Here are some comments from the two guys on the webbradio in the first period:

-Ska se om jag kan göra ett diagram över utvisningarna. Det ar 1-1 nu.
-Det där utrymmet kommer inte att räcka för det. Nej nej.
-Ja, det är ju bara 10x20cm.

------------
-Det ar en match i matchen mellan de här två slovakiska målvakterna.
------------
-Han har inte 2.30 m långa ben, vi överdrev lite grann. (om Stanas ben)
------------
-Har kommer Emvall som en väderkvarn i kombination med atlantångare
------------
-Är det Linköping som dominerar?
-Inte dominerar, men hanterar...
------------
-Pucken åker som i en halveliptisk bana i plockhandsken
-Nu heter det ju forstås inte "halveliptisk bana"...
------------

5 comments:

Anonymous said...

Vilken match... men jag tyckte nästan synd om Krizan när han tappade klubban, helt plötsligt stod han där som bandymålvakt.

Anonymous said...

Soft läge att det funkade att kolla på matchen på 5:an! Då är du verkligen med oss i finalen! Wohooo!

Puss!
-d

Linda said...

Vilka underbara citat från radion. Jag skrattade högt när jag läste det på jobbet, Sofia, tvärs över korridoren hörde mig och undrade vad som stod på där inne på mitt rum :).

Det är nåt visst med radiokommentatorer iallafall. Antagligen är de tidigare s.k. dampbarn. Hur fixar man annars att koppla loss hjärnan och bara prata på det viset?

Linda said...

väderkvarn och atlantångare!!! hahaha, hysteriskt roligt.

Mange said...

Jag satt och lyssnade pa matchen och borjade inse att de tva kommentatorerna sa en del harliga saker. Det roliga ar att det kanns som att de slanger ut sig de har kommentarerna av bara farten.

Sen ar det alltid kul att hora dynamiken mellan en "ivrig" kommentator och den sk "experkommentatorn" som ar nagot mer butter och avmatt.